Augrabies National Park

Vanaf Kaapstad zijn we naar Augrabies National Park gereden. Om 07:30 zijn we vertrokken uit Kaapstad en rond 17:00 uur kwamen we aan bij de poort van Augrabies National Park. Zoals we onderweg ook al mee hadden gemaakt begon het op het moment dat wij naar de poort liepen om ons te melden keihard te regenen, we waren meteen helemaal doorweekt.

Bestemming: Afrika

Reistype: Safari

Vanaf daar zijn we naar de receptie gegaan en stonden we op sommige stukken tot onze enkels in het water. Het bleek dat het de afgelopen twee dagen al veel te hebben geregend. Toen we bij de camping plekken aankwamen, hadden we keus genoeg er stond namelijk helemaal niemand! We hebben gewacht tot het droog was en hebben toen voor de eerste keer onze tent opgezet. Daarna zijn we doorgelopen naar de watervallen, van een afstandje hoorde je al dat woeste geluid van het neerkletteren van het water. Wat zag dit er gaaf uit!

De highlights van Augrabies National Park

De eerste nacht in de tent, toen besefte we pas echt hoe primitief we gaan leven de komende 4 maanden. We moeten het echt doen met wat we hebben en dat de camper met tent op het dak ons nieuwe huis is. Wennen is het wel, het heeft de eerste nacht veel geregend met onweer en de wekker ging alweer om 05:30 uur. Die dag zijn we het park even in geweest en moesten we door grote plassen water. We zijn naar het uitzichtpunt Moonrock  in Augrabies National Park gereden. Toen we daar bovenop stonden hadden we een prachtig uitzicht en we hadden beneden nog allemaal apen lopen. Onderweg naar het uitkijkpunt Swartrante zagen we een eland en aan het einde van het 4×4 pad bij het uitzichtpunt zagen we een giraffe met een baby-giraffe, die nog amper op zijn pootjes kon staan. Zo lief en klein!

Terug op de camping wilden we brood halen, maar helaas was dit er niet. We hadden nu ook gezelschap op de camping. Eerst de camper opnieuw inrichten, want het stond allemaal nog niet naar wens. Het begon helaas weer te regenen. Gelukkig was op deze camping een toiletgebouw, we hebben de camper neergezet bij het kookgedeelte en hebben lekker pannenkoeken gebakken. Toen de zon weer begon te schijnen zijn we heerlijk wezen zwemmen met onze grote vriend ‘de kikker’ die ineens voorbij kwam zwemmen.

Wildlife in Augrabies National Park

We wilde vroeg eten zodat we ’s avonds nog naar de Augrabies waterval konden. De luiken van de camper stonden open en met apen in de buurt was dat niet zo handig. Voordat we het wisten zat hij in de camper! Hij pakte washandjes, maar die vond hij niet zo interessant. Snel pakte hij een zakje met mais en vloog de camper weer uit de boom in. Boven onze tent in de boom klapte het zakje mais open en voor we het wisten zat het rond de camper helemaal vol aapjes. ’s Avonds hebben we genoten bij de waterval, waarvan het water was verkleurd door de hoeveelheid zand wat hij meenam. Ook liepen er veel rotsdassen en mooie hagedissen.

Fotografie: Mike de Kok Wildlife Photography

Mijn passie is reizen en ik deel graag de beste highlights en leukste bezienswaardigheden op de wereld met jullie op Globally Online. Lees mijn reisartikelen en laat je inspireren voor jouw volgende rondreis.

Toevoegen aan Whishlist

Voeg het reisartikel "Augrabies National Park" toe aan je persoonlijke reisplan met onderstaande button.